Drømmer du om at starte din egen indsamling til et af DM-Aid’s projekter, men er du usikker på, hvordan du kommer i gang? Bare rolig, det er både nemt og hurtigt at oprette en indsamling gennem DM-Aid. Du får fuldt ejerskab over din indsamling og kan nemt følge med i, hvor meget der bliver samlet ind.
RETNINGSLINJER FOR INDSAMLINGER
Inden du går i gang, er det vigtigt at sætte dig ind i vores retningslinjer for eksterne indsamlinger. Disse retningslinjer sikrer, at din indsats støtter vores arbejde på den bedst mulige måde og at du overholder dig inden for de opsatte rammer.
Læs nedenfor om de gældende regler og praksis, der skal overholdes. Når du er klar, kan du starte din indsamling her:
HVEM OG HVAD KAN MAN INDSAMLE TIL?
Alle har mulighed for at oprette en indsamling (kampagne eller event) til DM-Aid, så længe de overholder vores retningslinjer. Uanset om du er privatperson, virksomhed eller organisation, kan du bidrage til vores arbejde ved at skabe opmærksomhed og samle midler til de projekter og programmer, der betyder mest for dig.
Du kan vælge at oprette en indsamling til ethvert af DM-Aid’s eksisterende projekter eller programmer.
REGLER OG KRAV SOM SKAL OVERHOLDES
1) Det er ikke muligt at starte indsamlinger til projekter eller programmer, som DM-Aid ikke har, eller til lande, hvor DM-Aid ikke arbejder.
2) I markedsføringen må ikke bruges nogen former for krænkende eller nedværdigende ytringer. Finder DM-Aid, at der i markedsføringen er noget, som strider imod god etisk skik, vil indsamlingsansvarlige blive bedt om at ændre det. DM-Aid forbeholder sig retten til at stoppe enhver indsamling, der ikke retter sig efter, hvad DM-Aid finder er god etisk skik.
3) DM-Aid kan kun overføre midler til sine godkendte NGO-samarbejdspartnere.
4) Indsamlinger på vegne af andre personer, fx til opførelse af en brønd i en andens navn, kræver skriftlig godkendelse fra DM-Aid.
SKATTEFRADRAG
Det er muligt at få skattefradrag for sine donationer, selv når det er egen indsamling, da de indsamlede midler direkte går til DM-Aid’s betalingskanaler enten gennem MobilePay eller gennem hjemmesiden, hvor du har mulighed for at ønske fradrag.
FÅR JEG OPDATERINGER OM, HVORDAN INDSAMLINGEN GÅR?
Det bedste ved indsamlingsportalen er, at du kan følge med LIVE i, hvor meget din indsamling når. Du har fuld kontrol over, hvor meget du ønsker at samle ind, samt hvornår din indsamling skal starte og slutte.
Portalen gør det nemt for dine venner, familie, kolleger, naboer og andre at støtte din sag, enten via MobilePay eller direkte på hjemmesiden.
EFTER INDSAMLINGEN SLUTTER
Når din indsamling er afsluttet, modtager du en bekræftelsesmail med det samlede beløb, du har indsamlet, samt en bekræftelse på, at indsamlingen er afsluttet. Undervejs får du også opdateringer, hver gang nogen donerer gennem din indsamling.
Hvis du ønsker et flot bevis for din indsats, kan du få det ved at kontakte os på info@dmaid.dk
DRIFTSOMKOSTNINGER
DM-Aid har en politik om at bruge max. 10% til administrations– og personaleudgifter. Vores udgifter til fundraisingudgifter fastsættes i de årlige budgetter, men ligger på maks 2,5%. Læs mere om vores driftsomkostninger her: https://dmaid.dk/om-os/driftsomkostninger.
Vil du følge vores arbejde? Opskriv dig vores nyhedsbrev